Nedávno som si dával meniť OP kvôli uplynulej certifikácií čipu a keďže som bol tesne po štátniciach tak som mal super nápad si ísť zapísať rovno s tým aj titul. Keďže študujem na “pokrokovej” univerzite MUNI, tak mi vydali digitálny diplom spolu s papierovým. V mojom optimistickom presvedčení, že žijeme na Slovensku už v 21. storočí som si k okienku zobral len vytlačený digitálny diplom (samozrejme neakceptovateľný ale nech ten úradník ma aspoň niečo v ruke) a usb s diplomom. V mobile som ho mal tiež keby ho bolo treba zaslať emailom. Žiaľ ako dole popisujem ani jeden spôsob mi úradník nezobral a chcel po mne len papierový originál. Ten som mal doma, tak som si nakoniec nechal vyhotoviť nový OP bez titulu.
Nedalo mi, a ešte v ten deň som spísal oficiálnu sťažnosť ktorú som na úrad poslal. No a po mesiaci čo si tú sťažnosť postupovali jeden druhému mi nakoniec odpísalo Krajské riaditeľstvo PZ v BA, že sťažnosť bola neopodstatnená, pričom takmer vôbec nevysvetlili prečo. Ešte plánujem zavolať tomu, čo rozhodol ale už neviem ako inak argumentovať. Možno aj niečo chápem zle, keďže nie som právnik a spisoval som to “z brucha” tak ako ja chápem zákony. Preto sa obraciam na komunitu, či ste niekedy mali podobné skúsenosti aj s inými úradmi alebo či to čo požadujem je stále nereálne v našom štáte.
Takto som spísal danú sťažnosť (výpis podstatných vecí):
Dňa <dátum> som osobne navštívil <pracovisko> aby som podal
žiadosť o výmenu občianskeho preukazu, pri ktorej som si zároveň požiadal o uvedenie skratky
akademického titulu na novo vydaný občiansky preukaz, na co mám právo podla §3 ods. 7 písm. a)
zákona 395/2019 Z. z. o občianskych preukazoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej
len zákona). Podla §6 ods. 3 tohto zákona som ako občan, ktorý žiada uviesť údaj podla § 3 ods. 7
písm. a) tohto zákona povinný predložiť doklad o udelení akademického titulu. Pracovníkovi som
predložil vytlačenú podobu elektronicky podpísaného diplomu vydaného Českou vysokou školou.